torstai 2. lokakuuta 2014

Pimeät syysillat

Olen lokakuun lapsi. Pidän älyttömästi pimenevistä illoista, ja sateen ropinasta ikkunaan. 
Sisällä voi olla hyvällä omallatunnolla, vetää villasukat jalkaan, ja sytyttää kynttilät. 
Niiden tuoksu ennakoi talvea, ja varsinkin joulua, 
jonka odotus minulla alkaakin hyvin aikaisessa vaiheessa. 


Koska meidän perheeseen on alkanut kerääntyä pilttipurkkeja, Olen miettinyt eri tapoja joita niitä voisi käyttää. Tyylikkäästi. Pihalle on yksi idea kehittymässä, mutta sitä ennen pitäisi vaihtaa pelargoniat callunoihin. Ne saa hetken vielä odottaa.


Sisälle laitoin koriste ikkunakehykseen roikkumaan eleettömät tuikkukipot, 
ihan vaan rautalangan ja nastojen avulla. Ja pidän siitä kovasti. 


Kesällä löysin Virroilla käydessäni, kirpputorilta melkein ilmaisen Riihimäen lasipurkin. 
Se hoitaa tällä hetkellä kynttilälyhdyn virkaa. 


Parasta aikaa meillä on käynnissä kuistin muutos nro 3. Jospa pikkuhiljaa se järkevä ja käytännöllinen järjestys alkaisi löytymään. Siitä kuvia kunhan valmista. Näin äitiyslomalla olen hieman.... no laiskistunut, ja nautin elämän pienistä asioista. Kuten kynttilöistä :)

2 kommenttia:

  1. Ihastuttava kynttilänvalo :-)
    Jostain olen kuullut, että pilttipurkit voivat räjähtää, kun niiden sisällä on tuikku. En tiedä auttaisiko asiaa, jos pohjalle laittaa vaikka hiekkaa?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olen itseasiassa myös kuullut siitä. Toki aina on tuikkujen kanssa riskit. Itselläni on haljennut jopa Iittalan Kivi tuikkulasi kun poltin siinä tuikkua. Mutta aika paljon näitä pilttipurkkeja taidetaan käyttää. Täytyy vaan toivoa ettei posahda :)

      Poista